Шахраї активізували розкрадання грошей через фішингові сайти
Фішингові сайти, які найчастіше є фейковими клонами реальних фінансових ресурсів, активізувалися в період коронавірусного карантину.
Про це заявили банкіри під час круглого столу «Як захиститися від шахрайства при використанні платіжних карт», організованого «Фінансовим клубом».
«Поряд із соціальною інженерією, яка досить поширена, ще й з’явилися фішингові сайти, на яких пропонуються безкоштовні перекази без комісії. Люди ведуться на безкоштовність, тим самим потрапляючи на шахрайські сайти», – розповіла начальник управління розробки продуктів, розвитку дистанційних та альтернативних каналів банку «Південний» Ольга Коломієць.
За її словами, раніше в їхньою статистикою таких випадків було менше, але ситуація змінилася під час карантину.
«Під час карантину збільшилася кількість фішингу в переказах. Причому ми помітили, що в гуглі на топових позиціях були фішингові сайти. Ми комунікували про це з нашими клієнтами. Посилання було на сайт «sendmoney». Різниця в одній букві з сервісом ПриватБанку. Але багато клієнтів попалися: була підміна суми переказу, підміна картки одержувача», – зазначила вона.
Тому краще один раз зберегти посилання безпечного сервісу, ніж гуглити її щоразу, підвищуючи ризики, що наступного разу пошуковик покаже не сайт банку або платіжного сервісу, а підробку.
«Ключове – це користуватися в Інтернеті тими ресурсами, які вам знайомі. Користуватися посиланнями, які у вас збережені, а не переходити за новими в спливаючі вікна. Користуватися інтернет-банкінгом вашого банку, уважно вивчати СМС – звідки вони приходять, оскільки текст СМС якісно підробляється, а номер відправника не завжди містить назву відправника. Сайти, телеграм- і вайбер-канали зараз легко підробляються. Дизайн гарний, і ти ніби потрапляєш в свій банк, але це не твій банк», – розповів директор департаменту електронної комерції і платіжних коштів Ощадбанку Володимир Москаленко.
До використання правильних посилань, якщо немає доступу до мобільного додатку, закликають і в НБУ. «Чотири місяці тому пішов з ПриватБанку. Практично половина користувачів банкінгу Приватбанку використовує веб-версію. Вони навіть можуть заходити з планшета або великого смартфона, але вони, на жаль, користуються веб-версією. Тому рекомендація: якщо ви користуєтеся інтернет-банкінгом, то заходите по збереженому в перший раз посиланню», – сказав директор департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Олексій Шабан.
Источник: news.finance.ua