Дослідження: Більше половини ввезених в Україну за останні три роки автомобілів мають вік 10 років та більше
Сервіс відкритих даних Опендатабот повідомив, що 52% ввезених в Україну авто з 2019 року є старшими за 10 років. Для порівняння, з 2014 до 2018 рік середній вік ввезених авто був менше 5 років, тобто цей показник виріс удвічі за останні 3 роки, коли спостерігалося масове ввезення так званих євроблях.
Тимчасове спрощення митного оформлення транспортних засобів в Україні вперше було запроваджено наприкінці листопада 2018 року й остаточно завершилось на початку листопада поточного року. Внаслідок кількох хвиль пільгового розмитнення авто на «єврономерах» в країні удвічі виріс середній вік ввезених авто та значно збільшилась їх кількість.
З 2019 по жовтень 2021 року в Україні було розмитнено рекордну кількість ввезених авто — 1 613 503 одиниць. Більшість автомобілів, ввезених за цей час, старші за 10 років — 839 144 або 52%.
«Ситуація з перевезенням старих автівок є вигідною для ЄС, але максимально не вигідною та не логічною для України. Так в Україні заборонена реєстрація нових автомобілів класу Євро-4 (екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах — ред.), натомість старі авто можна зареєструвати навіть, якщо вони відповідають стандарту Євро-2.
Також в Україні не налагоджена утилізація старих авто, тож найближчим часом матимемо велику проблему з цим» — прокоментував Олег Назаренко, голова Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів України.
Зазначимо, що восени Держекоінспекція пропонувала стимулювати утилізацію уживаних автомобілів в Україні за рахунок доплат, штрафів та зборів.
Для довідки, станом на початок 2021 року середній вік легкових автомобілів в Україні становив 22,7 років. З таким показником український автопарк — найстаріший в Європі. Для порівняння, середній показник по ЄС для легкових автомобілів вдвічі менше — 10,8 років.
Джерело: Опендатабот