eplus.com.ua

Едвард Дубинський: що відбувається з акціями Tesla?

Сентябрь 10
17:02 2020

Акції компанії Tesla втратили третину своєї вартості за останній тиждень на американській біржі.

Тільки 8 вересня вони впали в ціні на 21%, що призвело до чергового падіння акцій всього технологічного сектору на Уолл Стріт. З цього випливає питання – чи заслуговує Tesla на цю корекцію в ціні своїх акцій? Погляньмо на це очима інвесторів.

На нещодавньому піку ринкова вартість компанії Tesla досягла $500 мільярдів. Як інвестори в ці акції могли собі цю оцінку обґрунтувати, і взагалі, чи заслуженою вона була?

Для того, щоб інвестори (ми) змогли повірити в цю ціну як заслужену, інвесторам треба було б повірити в те, що бізнес компанії Tesla був (і є) перспективний. Але більше того, нам необхідно було б якось конкретно оцінити стратегію розвитку компанії.

У спробі оцінити цю компанію ми можемо застосувати традиційні методи оцінки, щоб побачити, що повинно статися, щоб ця оцінка була виправданою. Фінансова теорія говорить, що основна цінність компанії дорівнює:

  • наявному у неї капіталу;
  • очікуваній доданій вартості, яку вона отримає від майбутнього прибутку.

Згідно з тією ж теорією, додана вартість повинна ґрунтуватися на очікуваннях інвесторів щодо зростання і прибутковості компанії.

Використовуючи цю базову схему, можна подивитися історію Tesla з точки зору її фундаментальних прогнозів на 10-річний горизонт. Тут є два ключові аспекти: зростання майбутніх продажів і рентабельність бізнесу.

Для того, щоб виправдати ринкову вартість компанії Tesla в $500 мільярдів, їй необхідно збільшити свої продажі з $24,6 млрд в 2019 році до приблизно $140 млрд до 2030 року. Це зробить з компанії такого ж гіганта, як General Motors і Ford сьогодні. Це реалістично?

Одночасно компанії Tesla також необхідно буде збільшити маржинальність її чистого прибутку – це зароблений прибуток компанії, як відсоток від продажів (виручки). За розрахунками, які бачимо ми, чистий прибуток Tesla має збільшитися з -3,5% в 2019 році до +21,5% до 2030 року.

Тобто, до 2030 року маржинальність прибутку Tesla повинна наблизитися до сьогоднішньої маржі Apple. Це реалістично?

Варто зазначити, що сьогодні Toyota входить до чиа найбільш прибуткових великих автовиробників, і її маржа в останній фінансовий рік склала близько 7%.

В цілому, якщо інвестори були готові купити акції Tesla на їх нещодавньому піку (в $500 млрд), то вони повинні бути готовими повірити, що протягом наступного десятиліття Tesla досягне розміру бізнесу Форду або G.M. з прибутком бізнесу компанії Apple.

Це означає, що Tesla повинна буде перетворитися з автомобільної компанії на щось інше – компанія, що займається технологіями відновлюваної енергії, в якій автомобілі становлять лише невелику частину її бізнесу. Перехід Ілона Маска до бізнесу сонячних панелей і акумуляторів передбачає, що він це розуміє.

Зрештою, очікування відображають реальність, і в гру вступають фундаментальні фактори оцінки.

Проте, реалізація задуманих очікувань може зажадати багато часу.

Можливо, акції Tesla і інших високотехнологічних компаній виправдають свої нещодавні піки ціни, але в довгостроковій перспективі багато ще належить зробити.

Той факт, що акції технологічного сектору почали падати в Нью-Йорку, показує, що (можливо) інвестори переглядають свої очікування. (Можливо) вони бажають поки затягнути ремені, і не вірять, що все погане вже позаду.

Едвард Дубинський, інвестор і фінансист, доларовий мільйонер, засновник і керуючий партнер компанії Fintelect

Источник: news.finance.ua

Share

Статьи по теме

Последние новости

Двусторонний диалог по вопросам безопасности и $3 млрд: как прошел визит министра иностранных дел Японии в Киев

Читать всю статью

Наши партнеры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

EA-LOGISTIC: Транспортная компания с высоким стандартом обслуживания и надежности.